Jak pasport hřbitova pomáhá obcím

1. července, 2024

Hřbitovy, místa hlubokých lidských emocí a vyžadují pečlivou správu, aby byly důstojně udržovány a zároveň byly funkční pro potřeby komunity. Pasport hřbitova je moderní nástroj, který značně usnadňuje práci správcům hřbitovů a obecním úřadům v plánování a údržbě těchto prostor.

Co je pasport hřbitova?

Pasport hřbitova je detailní dokumentace, která obsahuje všechny důležité informace o hřbitově i hrobech. Zahrnuje lokalizaci hrobů, typy hrobů, počty volných hrobových míst, návrh na umístění nových hrobových míst, stav infrastruktury jako jsou studny, kapličky, márnice, zvonice, prvky zeleně, hřbitovní zdi… V pasportu můžete mít zanesené podrobné informace o každém hrobě, délce trvání smlouvy, kontaktních údajích a všem, co se správou hřbitova souvisí. To nejen zjednodušuje správu, ale především pomáhá v efektivním plánování a údržbě hřbitovního areálu.

Kompletní evidence

Pasport hřbitova může obsahovat kompletní evidenci hřbitova, což přináší obrovské výhody:

Detailní informace o jednotlivých hrobových místech: Zahrnuje číslování hrobů, jejich rozměry, typ, obsazenost a také délku platnosti smlouvy.

Vedení hřbitovní knihy: Díky pasportu získáte digitalizované záznamy všech hřbitovních událostí, což vám značně usnadní administrativu. Mnoho procesů můžete díky digitalizaci zautomatizovat.

Štítkování hrobů a fotodokumentace: Každé hrobové místo je jasně označeno a dokumentováno, což usnadňuje orientaci a údržbu. Fotodokumentace také slouží jako důkaz v případných sporech týkajících se poškození hrbů.

Automatické upozorňování a generování smluv: Systém může automaticky upozornit na končící platnost nájmu hrobových míst a generovat nové smlouvy, což představuje značnou úsporu času a zvýšení efektivity správy hřbitova.

Sdílení informací o volných hrobových místech s veřejností: Neobsazené hrobové místo si mohou občané vybrat v mapovém portálu, či na stránkách obce a za vámi přijdou již s konkrétním číslem hrobu, které si chtějí pronajmout. Šetří tak váš čas a tento důležitý výběr mohou provést s rozvahou z pohodlí domova.

Plánování a údržba s pomocí pasportu hřbitova

S přesnými a aktuálními daty poskytovanými pasportem hřbitova mohou obce efektivněji plánovat:

Rozšíření a rekonstrukce hřbitova: Díky snímkování dronem získáte podrobné informace o všech objektech na hřbitově. Navrhneme vám vhodné místo pro rozšíření hřbitova tak, aby vystačil na další desítky let. Často pohled z odstupu odhalí, jak prostor využít mnohem efektivněji a díky tomu získat více nových hrobových míst.

Údržbu hřbitovního areálu: Pravidelné aktualizace informací o stavu hřbitovních prvků a vegetace pomáhají v přesném plánování údržby.

Kulturní a historická ochrana: Pasport pomáhá chránit historické hroby a památníky, což je klíčové pro zachování kulturního dědictví.

Pasport hřbitova není jen administrativní nástroj. Je to klíč k modernizaci a efektivnímu managementu hřbitovů, který pomáhá obcím přizpůsobit se potřebám 21. století. Díky komplexnímu přehledu a automatizaci mnoha procesů pasport posouvá údržbu a plánování hřbitovů na novou úroveň efektivity a přesnosti.

Co o pasportu říkají starostové, kteří už ho používají?

Blížil se nám termín rozesílání smluv na pronájem hrobových míst. Dělá se to u nás na obci každých deset let. Vytáhli jsme ze skříně šanony a chtěli jsme začít vytvářet vzorové smlouvy a všechny je přepisovat a obesílat nájemce hrobových míst. Nikdo z lidí, kteří to dělali před deseti lety, už na úřadě nepracuje. Při představě té několikatýdenní rutinní práce, jsme se hroutili. Naštěstí jsme v té době zpracovávali pasport veřejného osvětlení a napadlo nás udělat i pasport hřbitova. Teď máme evidenci hřbitova pohodlně v počítači, u každého hrobového místa jsou přesné informace, včetně smluv a fotodokumentace. Už nic nehledáme v šanonech! Jsme maximálně spokojení.

Chcete také spravovat hřbitov moderně a efektivně?
Kontaktujte nás na e-mailové adrese castkova@envipartner.cz či telefonicky na 797 979 530 a my s vámi všechny možnosti probereme podrobněji a navrhneme řešení vhodné právě pro vaši obec. Těšíme se ne budoucí spolupráci. Tým ENVIPARTNER


Další články ze světa pasportizace

Pasport mobiliáře: Proč je důležitý a jak na něj správně?

2. ledna, 2025

Pasport mobiliáře je klíčovým nástrojem pro správu majetku obcí na veřejných prostranstvích. Zahrnuje evidenci prvků,…

Celý článek

Pasportizace památek: Klíč k efektivní správě historického dědictví

22. října, 2024

Myslíte si, že ve vaší obci nemáte žádné památky? Pravděpodobně jste na omylu. Najít českou…

Celý článek