Pasport hřbitova

Pasport hřbitova je základní evidencí hřbitovů vedenou jejich správcem. Základním principem pasportu hřbitova je správa (pořízení, aktualizace, evidence) popisných a grafických dat hrobových míst (hrobů, hrobek a urnových míst). Kvalitně zpracovaná dokumentace následně umožňuje efektivnější a provázanější správu obce, která minimalizuje náklady a vynaložený čas.

Stručný obsah pasportizace hřbitova:

  • Zaměříme a vykreslíme všechna stávající hrobová místa (HM) na pozemku hřbitova
  • Číslování HM – doplníme dle dostupných podkladů a konzultací s objednatelem / nové číslování
  • Zjistíme přesné rozměry HM (šířka, délka, plocha)
  • Doplníme typologické údaje – typ hrobu
  • Doplníme obsazenost – dle konzultací s objednatelem
  • Pořídíme fotografie hrobu – ke každému HM bude připojena fotodokumentace (foto celého hrobu a detail náhrobku)
  • Zajistíme opis údajů (rodin) z náhrobku
  • Zaneseme údaje o HM do databáze
  • Napojíme data z evidence hřbitova vedené objednatelem
  • Vytvoříme ortofotomapu za pomocí dronu
  • Vytvoříme přehled volných HM včetně návrhu nových – dokreslíme/označíme volná či plánovaná HM – dle informací o oblasti a velikosti daných HM od objednatele
  • Zaměříme a vykreslíme konstrukční a orientační prvky hřbitova – hřbitovní zeď, oplocení, vstupy, cestní síť, hřbitovní mobiliář, staveb, významných dřevin apod.
  • Zakreslíme HM do mapy
  • Vytvoříme aktivní vrstvu hrobu v mapě

Součástí předání pasportu hřbitova může být i mapová aplikace WEGAS. V aplikaci je možné:

  • Vedení evidence hřbitova
  • Vedení hřbitovní knihy
  • Evidence poplatků za hrobová místa
  • Generování nájemních smluv
  • Hlídání končící platnosti nájemních smluv
  • Zobrazování fotografií
  • Sdílení vybraných údajů s veřejností

Potřebujete poradit?